Your Hosting

Kritische Studenten Is zwarte piet racistisch?

Cultuur nieuws, prikbord, clips, agenda.. en nog veel meer...

Kritische Studenten Is zwarte piet racistisch?

Berichtdoor liefdenetwerk » vr 25 okt 2013, 11:47

Kritische Studenten Utrecht

Waar komt de felheid van reacties tot hervormen van Nederlandse tradities vandaan? Is Zwarte Piet een goed beginpunt om racisme aan te pakken en de discussie te verbreden? Hoe zit het met andere vormen van geïnstitutionaliseerd racisme in Nederland en wat zijn manieren om deze aan te pakken? Kom donderdag 7 november naar Kargadoor, informeer jezelf en meng je in de discussie!

In Europa is de discussie volledig losgebarsten omtrent zwarte piet. De voor en tegenstanders staan pal tegenover elkaar en lijken geen compromis te kunnen sluiten. .

Do 7 nov: KSU/Basta! Is Nederland racistisch? - intocht van Sinterklaas & Zwarte Piet brengt debat op gang

roosje https://www.facebook.com/events/173812822815954/
liefdenetwerk
Beheerder

Afbeeldingen: 4

Re: Kritische Studenten Is zwarte piet racistisch?

Berichtdoor IndigoWarrior9 » di 12 nov 2013, 07:43

Dit is - volgens mij - de reden waarom er nu systematisch afbreuk wordt gedaan aan Sinterklaas... Herinner je je nog die duistere, angstzaaiende SinterKlaas film van een paar jaar geleden?
http://www.youtube.com/watch?v=Xv3G70mm18k

Volgens mij wil "men" Nederland gewoon van het Sinterklaas feest afhelpen, en wereldwijd iedereen het kerstfeest door de strot kunnen duwen.. op weg naar One (new) world (order) Religion.
url]http://www.youtube.com/watch?v=Fqmrz-c6a9k[/url]
IndigoWarrior9

Berichtdoor liefdenetwerk » wo 27 nov 2013, 09:39

Goede mooie tradities in Nederland en waar dan ook moeten in ere worden gehouden maart er zijn politici die de tradities kapot willen maken en liever torentjes bedehuizen bouwen voor de mensen die naar Nederland komen en die dan ook graag op PVDA stemmen.

Welnu over Sint Nicolaas gesproken. ..Ik speelde een jaar lang( in 2011) piano in Amsterdam elke zondag van 11 tot 5 en soms langer, ik speelde van klassiek tot pop aan Gospel blues maar geen hard rock neeeeejjj maar wel vaak gevoelig luisterliedjes, evergreens etc . Als er moeders en kinderen kwamen speelde ik kinderballades van J.S Bach Beethoven en zoiets als Grieg, dat vonden de mensen best mooi, als ode aan Sint Nicolaas speelde ik de Sinterklaas ballade( improvisaties klassiek dus een soort medley) als eerbetoon aan de goed heilig man die alle kinderen over de hele wereld zo blij maakt , maar wat gebeurd !!!! I ineens in november werd ik gebeld en kreeg na van een manager en noem hem maar even meneer KLOTS op onvriendelijke wijze per telefoon te horen dat ik weg moest, ontslagen als freelancer pianist omdat ik het Sinterklaas lied had gespeeld. Welnu ik speelde voor oud en jong en speciaal voor kinderen van alles en ook de ouders vonden het mooi, dan ook Fur Elise etc en soms ja ook een soort Wilhelmus Blues( Zoals Jimmy Hendriks het nationaal Anthem, vertolkte op Woodstock maar dan in een klein Noodlijdend POLDERLAND met piano en het vrolijke SINT LIED. Dat ik daarom weg moest !!! omdat ik de tradities en de SINT respecteer en ode bracht? Het was een dier uit de VVD stal met euro koorts(EUROITES) ene meneer KLOTS zonder LLLLL Schandaaaaliggggg ja en die gaat het helemaal maken want zoals die mensen behandeld kan ie gelijk premier worden en nog meer mensen pesten, afpersen uit uitbuiten en de cultuur vernielen, oh wee Indertijd draaide er in Nederland wel een vreselijk mislukte film met een vreselijke AKELIGE SINT die als een Monster met zijn paard over de daken alle kinderharten breekt. Wat een misselijke vertoning .. daar geven heren met de witte kraagjes een fortuin aan uit en laten arme gezinnen met kinderen stikken !Ojaa de PVDA kliek regelde vast en zeker de subsidie van die vagina SINT FILM aaaahhhhh PVDA waar staat daar ergens voor? Wie graait uit de belasting en subsidiepot en smijt miljarden naar waar het nou niet heen moet zoals aan JSF en jazeker er gaat heel veel geld naar van alles waar je je van kan afvragen waar dat in hemelsnaam goed voor is en zeker in tijd van grote nood en crisis word er van alles kapot bezuinigd .. Wat zeg je me daarvan ..... nu dan ... Later heeft de hoogste baas van Krasnapolsky en van alle NH Hotels mij gemaild nadat ik hem per brief had ingelicht over de gang van zaken en dat er een misverstand was.....awel meneer KLOTS was zeker door elkaar en wilde sneller zijn gevoel van UBERMENSCH bevredigen door mensen van Afrikaanse afkomst te ontslaan en misschien had ie ook wel een sint trauma en van zijn steenrijke pa omdat ie als kind altijd SLAAG kreeg en zelfs met Sinterklaas nog geen snoepje of dropje! maar een pak rammel en zo valt te vrezen nog vele malen erger nog dan de ROE!!!!! Maar de baas ( een meter en 60 centimeters slechts en beslist geen heilige maar wel met goede manieren liet weten dat het helaas niet teruggedraaid kon worden , ik wilde ook niet meer maar wilde echt en ook voor andere mensen die door de manager in Amsterdam niet fair en onvriendelijk waren behandeld ... de baas vond dat ik mooi speelde en wenste me geluk. Ik kreeg HELAAS geen reacties meer op mijn vraag waarom personeel van Afrikaanse origine in het HOTEL was ontslagen, na 20 jaar onafgebroken trouwe knechten diensten IJSKOUD ontslagen en zo kregen die mensen geen enkel bedankje!!NIETS HELEMAAL NIETS na 20 jaar elke dag werken werd trouw en passie en toewijding niet gewaardeerd , ze werden of weggepest, en niet bepaald vriendelijk behandeld!!!!! Ze Moesten keihard werken voor een erg mager loon zoals alle anderen...in dat peperdure HOTEL Wat een oneerlijke wereld ... en het maakt me niet uit maar ik zal geen dag rusten en het onrecht vergeten ik ga door...en kom op voor mezelf en de mensen om wie het gaat, al zijn het er maar een paar of een, is al belangrijk genoeg daarom zeg ik laten we met zijn allen opstaan en opkomen voor elkaar en een humane wereld en het onrecht bestrijden.... laten we opkomen voor Het Sint feest en zo veel andere mooie tradities..en laten we vooral niet vergeten wie Nederland heeft opgebouwd en waarvoor zo vreselijk voor gevochten is tijdens menige oorlog , vrijheid ... . het hoogste goed is liefde ...en laten we daarom goed oppassen op de mensenrechten die nu in gevaar zijn in Nederland door een smakeloze politiek van discriminatie en uitbuiting van het VOLK je hoeft niet zwart te zijn om als een knecht te worden uitgebuit door Politiek en KONINGSHUIS...
liefdenetwerk
Beheerder

Afbeeldingen: 4

Berichtdoor Onepricexo » ma 25 jan 2016, 09:38

The experience reminded me of a very useful help.
Onepricexo

Berichtdoor underground1 » za 04 jun 2016, 08:51

Then it was a special lane on this site.
underground1

Trackback Link
Facebook Comments

Keer terug naar Cultuur